نوشته شده توسط : سیما

 بلوغ جنسی نوجوانان

سنین ۱۲ـ۹ سالگی برای بسیاری از نوجوانان به معنی مرحلهای جدید از زندگی است که با تغییرات در بدن آشکار میشود (بلوغ جنسی نوجوانان ) . قبل از این دوره باید آموزش های لازم به نوجوان داده شده و آمادگیهای لازم در مورد بلوغ جنسی و تغییرات ناشی از آن (به ویژه در دختران) ایجاد شود.این مرحله که با آغاز نوجوانی و بلوغ همراه است، میتواند نگرانیهایی را در فرد ایجاد کند که از مسائل مربوط به بلوغ و تغییرات ناشی از آن سرچشمه می گیرد. دخترانی که تغییرات بدنی ناشی از این دوره را تجربه میکنند نسبت به خود حساس تر می شوند و برخی ویژگی های ظاهری برای آنها اهمیت پیدا می کند . از بلندی یا کوتاهی قد خود نسبت به همسالان نگرانند. بهع لاوه بزرگ شدن و جوانه زدن سینه ها نیز ممکن است برای آنها نگرانیهائی ایجاد کند و فکر کنند نسبت به سایر دوستانشان ظاهر زنانه تری پیدا کرده اند.

این نگرانیها منحصر به دختران نیست، در پسرانی هم که در حوالی سن ۱۵ سالگی از همسالان خود کوتاهتر بوده و افزایش قد ناشی از بلوغ در آنها رخ نداده است و در بسیاری از موارد میان دوستان خود جائی ندارند و مورد توجه کمتری قرار می گیرند ، این نگرانیها طبیعی بوده و باید به فرد اطمینان داد که بلوغ هر شخص سیستم منحصربه فردی پیروی میکند، بنابراین نباید به خاطر به تعویق افتادن نشانه های بلوغ مضطرب شود. به علاوه، آگاهی کلی از سیستم تولید مثل و آلت های تناسلی و  روش کار و مدیریت آن نیز باید به نوجوان داده شود (آموزش مسائل جنسی ( آمیزشو خود ارضایی ) و احکام شرعی نیز در این دوران توصیه میشود).

 

تغییرات فیزیکی ناشی از بلوغ

بلوغ به عنوان مرحله ای از زندگی تعریف میشود که طی آن تکامل غدد جنسی منجر به بروز صفات ثانویه جنسی، جهش رشدی و ایجاد قدرت باروری در فرد میشود. این تغییرات به واسطه هورمونهای جنسی رخ میدهند.

ترشح ماده ای از هیپوتالاموس که منجر به به تولید هورمونهای جنسی در هیپوفیز میشود، میتواند تولید هورمونهای جنسی دیگری را در اندامهای جنسی تحریک نماید.این هورمونها مسئول رشد پستانها و رحم در دختران و تمام صفات ثانویه جنسی در پسران هستند.

بهتر است بدانیم که هورمون جنسی مردانه ای که از غده فوق کلیه ترشح میشود مسئول ایجاد موهای جنسی در دختران و کمک به رشد این موها در پسران است.

پس می توان گفت که تحت تاثیر این هورمونها است که نوجوان تغییرات در بدن و رفتار خود دارد و جزو ویژگی های اصلی این دوران می باشد .

 

بلوغ جنسی نوجوانان

مراحل بلوغ در پسران :

بلوغ جنسی نوجوانان پسر معمولاً بین سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی رخ میدهد. در مرحله اول ، رشد بیضه هاست که با پررنگ شدن و نازکتر شدن پوست بیضه و رشد آلت همراه است. با پیشرفت مراحل بلوغ، افزایش رشد موهای زائد، زیربغل، صورت و همچنین خشنتر شدن صدا و توانائی نعوظ رخ میدهد.

جهش رشدی در پسران که همراه با افزایش اندازه بدن و توده ماهیچه ای است، در مراحل بعدی بلوغ و در سنین ۱۴ تا ۱۶ سالگی اتفاق میافتد.

 

مراحل بلوغ در دختران :

به دلایل ویژگی های زنانه ، بلوغ جنسی نوجوانان دختر زودتر از پسران رخ میدهد مرحله اول  بلوغ در این جنس با جوانه زدن پستانها در سنین ۱۰ تا ۱۱ سالگی آغاز شده و با رشد موهای زائد و زیربغل ادامه مییابد.

جهش رشدی در دختران معمولاً نسبت به پسران زودتر رخ میدهد و با اولین عادت ماهانه که در سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی رخ میدهد کامل میشود. فاصله بین آغاز بلوغ و اولین قاعدگی ۲ تا ۵/۲ است.



:: برچسب‌ها: بلوغ دختر,بلوغ در پسران , بلوغ زودرس , بلوغ زودرس دختر , بلوغ زودرس در پسران , مشاوره تلفنی , مشاوره تلفنی رایگان , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیما

زمان رابطه زناشویی

زمان رابطه زناشویی از نکات مهم و برجسته در روابط زناشویی است  . به من نگو چقدر دوستم داری ، به من بگو چقدر برایم وقت می گذاری ؟ به طور کلی ، وقت شاید مهم ترین جریان در روابط باشد . وقت و هم سازی جنسی دو تا از مهم ترین جریان ها در اقتصاد زناشویی است . دو نوع وقت در رابطه ی زناشویی است .

دو نوع وقت در رابطه ی زناشویی مهم است : فعالیت با هم ، یعنی زمان صرف شده در برخی از فعالیت های مشترکمانند رفتن به سینما یا شستن یا کمک در خانه و آن چه که ما زمان رابطه می نامیم ، یعنی زمان صرف شده برای کار کردن روی رابطه با حضور داشتن برای یکدیگر و تعامل داشتن در سطح شخصی .

زمان زابطه زناشویی

دو رویکرد متفاوت زمان رابطه زناشویی

این دو رویکرد با هم اغلب در ازدواج های نا کارآمد یک نتیجه می دهند . در یکی ، زن و شوهر کمترین زمان ممکن را با هم می گذرانند . هیچ علاقه ی مشترکی وجود ندارد ، و زن و شوهر به قدری نسبت به یکدیگر عکس العمل نشان می دهند که زمان صرف شده با هم ناخوشایند است . در دیگری ، زن و شوهر مدام با هم هستند ، به یک دیگر آویزان می شوند و علایق یا فعالیت های جداگانه مجاز نیست .

چنین زن و شوهری معمولا رابطه ی مثمر ثمری نخواهند داشت ، از تعارض با افراد بیرون از ازدواج می پرهیزند ، و در نتیجه ، در انجام دادن وظیفه زندگی زناشویی به عنوان پناهنده یا پناهگاه زیاده روی می کنند . هر شریک زندگی قادر است دیگری را ترک کند و زندگی خارج از ازدواج برای خود بسازد وسپس باز گردد تا از همکاری با همسرش آرامش و لذت دریافت کند .

 

زن وشوهری که در اویل دهه ی سوم زندگی بودند ، هشت سال از ازدواجشان می گذشت و هنوز فرزندی نداشتند . آن ها باشکایت از اینکه ازدواجشان در حال احتضار است به مرکز مشاوره مراجعه کرده و پا به درمان گذاشتند : به نظر می رسید نقاط مشترک آن ها در حال تحلیل رفتن بود و سرعت ثابت و مخربی داشتند .

از یکدیگر دور می شدند . آن ها وقت کمتری با هم می گذراندند و وقت بیشتری را صرف علایق و فعالیت های جداگانه می کردند .

زمان رابطه زناشویی 2

زمان رابطه زناشویی و فعالیت باهم

در زمانی که با هم وقت می گذرانند ، تفاوت چشمگیری بین فعالیت با هم و زمان رابطه وجود داشت . با اینکه کمیت فعالیت با هم نسبتا ناچیز بود ، کیفیت آن خوب بود .

زمان رابطه کاملا داستان دیگری داشت . زن همیشه این فرصت ها را به وجود می آورد ، در حالی که هر دوی آن ها فعالیت مشترک را با هم پیش می بردند .

 

زن گلایه داشت که هنگام فعالبت مشترک مرد او ، تفریبا بلافاصله دچا ر بی قراری می شود و به نظر می رسد که همیشه برای ختم سریع آن دلیلی پیدا کند .

او با برداشت زن موافق بود و دلیل رفتارش را این می دانست که این وقت گذرانی مشترک بار ها به دعوا ختم شده بود .

وقتی درمانگر پرسید که اوقات صرف شده شان با هم چگونه به مرور زمان تغییر کرده است ؟ آیا خود ارضایی هم صورت می گیرد ؟ 

پاسخ زن و شوهر جالب بود : جان کلام همین جاست ! در آغاز این طور نبود ! آن ها دو یا سه سال اول ازدواجشان را شدیدا  با هم بودند ، هیچ یک از آن ها بدون دیگری جایی نمی رفت .

وقتی آن ها هر دو در کارشان پیشرفت کردند و شبکه های اجتماعی جداگانه ای را در محل کارشان پیدا کردند ، دیگر مثل گذشته با هم وقت صرف نمی کردند ، اما از اینکه دوباره مقید به این رابطه شوند ، دلخور می شدند .

 



:: برچسب‌ها: زناشویی , فیلم , رابطه , آموزش , عکس , با تصویر , موفق , وسایل , مسائل , رابطه فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیما
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد